Hej, jeg er Michael Suodenjoki - en software ingeniør bosat i Kgs. Lyngby nord for København. Dette er min personlige hjemmeside med blog, fotografier, artikler, interesser mm.
Hej, jeg er Michael Suodenjoki - en software ingeniør bosat i Kgs. Lyngby nord for København. Dette er min personlige hjemmeside med blog, fotografier, artikler, interesser mm.
Opdateret 2011.01.21 00:05 +0100 |
Not available in English
I slutningen af 2001 begyndte Berlingske at udgive et femte tillæg til søndags-berlingeren kaldet M/S Berlingske. Hver fjerde søndag udgav de M/S i et magasin format med det formål at folk skulle kunne gemme det og læse i det over en længere periode. Artiklerne i magasinet var i den lette genre med fokus på mode, trends, mennesker, kultur osv.
Lige fra starten var jeg besnæret af design-layoutet af M/S Berlingske. Designet var forholdsvist stramt og holdt i et magasin format på blank glitrende papir som var det et trendy modemagasin a la Bo Bedre. Indholdsmæssigt var artiklerne okay men ikke noget som gjorde at jeg beholdt bladet. Det var Designet.
I September 2002 valgte Berlingske - efter en længere udgivelsesfri periode hen over sommerferien - at ændre formatet af M/S til et noget mindre lødigt produkt. I den anledning følte jeg en trang til at give min mening til kende og skrev et læserbrev til dem. Læserbrevet er gengivet herunder i sin helhed, idet redaktionen på M/S har forkortet det lidt i forhold til originalen.
Hej M/S,
Det er ærgerligt men man kan desværre se at der er krise på Berlingske. Jeres ny M/S som I så flot prøver at maskere som et avismagasin er beklageligvis et væsentligt tilbageskridt i forhold til de tidligere numre. Det flotte design og format fra de tidligere numre er forsvundet - måske med valget af papirtypen som den væsentligste årsag. Nu minder det mere om en reklame fra Lyngby Storcenter. Man kan simpelthen både mærke og se at I har været under kniven. Indholdsmæssigt er det vel stort set det samme, men jeg kan alligevel ikke lade være med at føle at det er anderledes. Jeg kan ikke helt sætte fingeren på det, men det "grå avis look" passer i hvert fald ikke til det i vil fortælle noget om nemlig "mode, mad, mennesker, vin, tendenser, design og rejser".
Det er sjældent at der kommer noget godt ud af besparelser, men okay vi kan jo alle tage fejl. Én ting kan jeg sige med sikkerhed. Jeg vil "gemme" det ny M/S i væsentlig kortere tid end det gamle M/S - rent faktisk tror jeg allerede det ligger i skraldespanden.
Nå, det var bare det jeg ville mene,
/Michael